עמוד הבית > תמחור נכון וקביעת מחיר - עסקים קטנים למכירה

תמחור נכון וקביעת מחיר - עסקים קטנים למכירה

 
קביעת מחיר מכירה נכון של המוצרים או השירותים אותם אנו משווקים, הינה קריטית בכל הקשור ברווחיות העסק.
בשני המקרים החלטה לא נכונה עלולה לגרור את העסק להפסדים:
קביעת מחיר נמוך מדי עלול לגרום לעסק הפסדים על כל המשתמע מכך.
קביעת מחיר גבוה מדי עלול לגרום לירידה במכירות ובעקבות כך להפסדים.
 
שלב ראשון בקביעת מחיר המכירה הוא קביעת מחיר העלות של המוצר.
אין להסתפק בעלות הרכישה או היצור של המוצר או השרות. יש לקחת בחשבון, כפי שיוסבר להלן עלויות נוספות לעלויות הישירות.
מחיר העלות מורכב מהפרמטרים הבאים:
1.     עלות ישירה. במקרה של יצור עצמי הכוונה היא לעלות החומרים הכרוכה בעלות המוצר עלות קבלני משנה  וכן עלות שכרם של פועלי היצור. במקרה של רכישת המוצר מצד שלישי יש לקחת בחשבון גם עלויות הובלה למקום המכירה.
2.     פחת ביצור המורכב הן מפחת בחומרי הגלם והן בגין מוצרים פגומים שנפסלים לשיווק. במקרה של רכישת המוצר מצד שלישי הכוונה למוצרים פגומים שאין אפשרות להחזיר ליצרן.
3.     עלויות הנהלה וכלליות. הכוונה היא לעלויות כדלקמן:
·             עלות שכרם של יתר העובדים (אנשי מכירות וכן הנהלה וכלליות).
·             עלויות החזקת המשרד (דמי שכירות, ארנונה, תקשורת, ציוד משרדי ויתר עלויות ההנהלה).
·             עלויות שיווק ופרסום ובכלל זה עלויות החזקת אתר ותשלום עבור קידום אינטרנטי ותגמולי עובדים בגין עמידה ביעדים.
·             עלויות הכרוכות במתן תקופת אחריות ושרות לקוחות, באם המוצר או השרות רלוונטיים לנושא זה.
4.     פחת בגין הציוד והמכשור בעסק.
5.     עלויות מימון בגין האשראי הניתן ללקוחות בניכוי האשראי המתקבל מהספקים., וכן עלויות שימוש בכרטיסי אשראי.
6.     יודגש כי בעת חישוב עלויות השכר יש לקחת את עלות המעביד בגין השכר ולא להסתפק בשכר העבודה ברוטו.
 
 
לאחר שקבענו את עלותו המדויקת של המוצר או השרות, אנו יכולים לגשת לקביעת מחיר המכירה.
כאן אנו צריכים לקחת בחשבון כמה פרמטרים:
1.     מה שיעור הרווח  אותו אנו רוצים להרוויח ובהתאם לשיעור זה יש לקבוע את מחיר המכירה.
2.     הסביבה העסקית והגיאוגרפית בתחומו פועל העסק. אם העסק פונה ללקוחות ברמה סוציו-אקונומית גבוהה או נמוכה, ובהתאם לכך לקבוע את המחיר.
3.     המתחרים של  העסק ורמת המחירים בהם הם משווקים את המוצרים או השירותים המתחרים במוצרים אותם גם אנו משווקים.
 
בעת קביעת מחירי המכירה יש לקבוע גם פרמטרים נוספים כמו:
·        מדיניות של הנחה בתלות לכמויות גדולות.
·        מדיניות של הנחה בתלות לתשלום במזומן.
·        מדיניות של מבצעים לקראת חגי ישראל או תום עונה או רצון לחסל מלאים.
 
 
 
 
בכל מקרה יש לקבוע מחיר המותיר לעסק רווח מעל העלות הכוללת כפי שחושבה. בכל מקרה יש להפסיק שיווק של מוצר או שרות שנמכר במחיר הנמוך מעלותו הכוללת.
 
  כתיבת תוכנית עסקית  
  ליווי חברות ועסקים  
  הזדמנות עסקית וכדאיות להשקעה  
  חשבות במשרה חלקית  
  הערכת שווי לחברות ולעסקים  
  ניהול פיננסי נכון - ליווי לקוחות מול הבנקים  
  תוכנית הבראה לעסקים בקשיים  
  הכנת חישובי ריבית  
  יועץ למשכנתאות - יעוץ לבחירת משכנתא  
  עשה ואל תעשה במערכת הבנקאית - טיפ 1  
  עשה ואל תעשה מול המערכת הבנקאית - טיפ 2 - הלוואה לעסק חדש  
  טיפים להתנהלות נכונה  
  שימוש במיקור חוץ  
  הפעלה נכונה של חשבון העובר ושב  
  הקמת עסק חדש  
  חבר הציע לי להצטרף לעסק שלו  
  תמחור נכון וקביעת מחיר - עסקים קטנים למכירה  
  בטחונות תמורת אשראי  
  העסק מפסיד – במה יכול לעזור יועץ עסקי  

פותח ע"י סופטמדיה בניית אתרים