סליקה היא השם שנבחר לפעולה שמאפשרת סגירת עסקה באשראי, בין בתשלום אחד ובין בתשלומים אבל בעיקר בתשלומים. הרי תשלום אחד מבטיח לבעל העסק ברוב המקרים שיקבל את התשלום ואין לו צורך בבדיקות מיוחדות, חוץ מן ההתחייבות הראשונית של חברת האשראי. אלו קמו בדיוק בגלל שהמחאות לא כובדו ולקוחות מסרו המחאות חסרות כיסוי. אגב, לא תמיד הלקוחות ידעו שההמחאה לא תכובד. לעתים הוצא עיקול על החשבון או פיטורים מידיים ואנשים נותרו עם חשבונות ריקים. מכל מקום, חברות האשראי הגיעו אל הצורך הזה אבל גם איתן, במקרים של עסקאות בתשלומים, בעלי העסק מוצאים עצמם משלמים עמלות גבוהות כדי לסלוק כל תשלום ובמקביל, הם מתמודדים עם כרטיסי אשראי גנובים ומבוטלים.
סליקה ואבטחת מידע
המיחשוב המפותח של המאה ה-21 איפשר להעביר כמויות גדולות של מידע מכרטיס מגנטי אל מחשב מרוחק ועל כך מתבססות חברות הסליקה. הלשונית הממוגנטת בכרטיס חושפת מידע בכל מסך שבו היא עוברת. ואם פעם היו מגהצים את הכרטיס במכונה שעמדה ליד המחשב, הרי היום הכל על המסך. העובדה הזו דרשה אבטחת מידע ברמה מאד גבוהה. הרי מלכתחילה, הלקוח אינו רואה את מה שרואה בעל העסק אבל במשך הזמן התפתחו החוקים של הגנת הפרט והגנה על המידע עליו, כך שהדברים חייבים להיות מוגנים. לכן חברת סליקה מאבטחת את המידע שברשותה. הדבר דומה למידע שנמצא אצל נהג האוטובוס. עם העברת הכרטיס הוא יודע את הגיל, המצב הבריאותי או נכות שממנה סובל הנוסע. לכאורה אין בכך כלום משום שהנהגים אינם טורחים להסתכל בנתונים ועם כל הכבוד לנוסע, הוא לא ממש מעניין את הנהג, רק התחנה הבאה, סוף המסלול והפניות שליד עמדת הנהג, אלו הן שמעניינות אותו אבל עדיין, די בפעם אחת שנהג ראה, הבחין ואמר משהו לנוסע, כדי שחברת האוטובוסים תיאלץ לפצות נוסע על עלבון וכדי למנוע זאת קמו חוקים המחייבים אבטחת מידע גם בעת סליקה. המטרה של סילוק התשלומים מחייבת לשמור גם על הפרט ועל הפרטיות שלו, לכן אבטחת המידע בחברות המסלקות היא גבוהה.