חיסכון בעלויות אינטרנט של הארגון

לכל ארגון ולכל עסק יש מגוון רחב מאוד של הוצאות, חלקן גבוהות מאוד וגם אלה היחסית צנועות יותר מצטברות לסכומים משמעותיים. כל החברות פועלות במציאות כלכלית לא פשוטה שמחייבת התייעלות, ובהתאם צמצום עלות השימוש באינטרנט, והתקשורת בכלל, הוא פעולה מתבקשת על-מנת שניתן יהיה לנצל את המשאבים בצורה אופטימלית.

איך להשוות בין ההצעות של שירותי האינטרנט השונים?

עבור צרכן ביתי השוואת חבילות אינטרנט אחת לשנייה היא פעולה יחסית פשוטה. מצד אחד ישנה מהירות הגלישה (כשחשוב לבחון גם את המהירות של ההורדה וגם את המהירות של ההעלאה, ולוודא שהתוצאה בפועל היא זו המובטחת), ומצד שני ישנו המחיר לחודש. כל מה שצריך לעשות הוא להחליט כמה מוכנים לשלם לכל היותר בכל חודש על אינטרנט ובמסגרת התקציב הזו לבדוק איפה מקבלים מקסימום מהירות, או לחילופין להחליט מהי המהירות שעליה לא מוכנים להתפשר ולבחור מבין ההצעות שמספקות מהירות כזו את הזולה ביותר.

לעומת זאת כשמדובר על חבילות אינטרנט לעסקים, המצב מורכב יותר ויש עוד כמה פרמטרים שחשוב להשוות ביניהם.

פריסה חכמה של הרשת

עבור צרכן ביתי בדרך כלל ישנו רק מחשב אחד שמחובר ישירות לרשת האינטרנט ובנוסף חשובה עוצמת ה-Wi-Fi. בארגונים נדרשת כמעט תמיד פריסה חכמה של כבלי התקשורת כדי שאפשר יהיה לחבר את כל המחשבים שבהם משתמשים העובדים לאינטרנט בצורה יעילה ובלי לשלם יתר על המדיה – ולכן כשבוחרים ספק ותשתית חשוב קודם כל לבחון גם את איכות הפתרון.

יציבות

גם צרכנים פרטיים משתמשים באינטרנט באופן יומיומי ולרוב אינטנסיבי מאוד, ובהתאם אם ישנן תקלות בתדירות גבוהה יחסית נגרמת להם עוגמת נפש. עבור עסקים וארגונים מצב שכזה הוא כבר מצב חמור במיוחד שעלול לגרום לנזקים כספיים חמורים – ולכן כשמבצעים השוואת חבילות אינטרנט לעסקים כדאי לתת משקל נכבד לאמינות של הספק והתשתית.

האם כדאי לבחור פתרון תקשורת כולל?

דרך נוספת לחיסכון בעלויות האינטרנט של כל ארגון או עסק עשויה להיות רכישת פתרונות תקשורת כוללים – כלומר לא רק אינטרנט אלא גם מרכזת טלפונים וכו' – אצל ספק אחד. האופציה הזו מתאימה בעיקר לארגונים גדולים עם נפח תקשורת רחב שיכולים לדרוש תנאים טובים מאוד בזכות יתרון הגודל והכדאיות מבחינת הספק של העבודה איתם.

עלות משתלמת לטווח ארוך

בדיקה חשובה נוספת עבור כל ארגון שבוחן מספר הצעות של שירותי אינטרנט ומבקש לחסוך בעלויות היא של האופן שבו עשויה להשתנות העלות לאורך זמן.

גם ללקוחות פרטיים כדאי כמובן לבצע חישוב לטווח ארוך, שכן אם ישנה הצעה עם מחיר אטרקטיבי מאוד אבל רק לחצי שנה ולאחר מכן העלות מזנקת, מן הסתם העלות הכללית לא מאוד משתלמת. עבור ארגונים, שמבחינתם מעבר בין ספק לספק הוא פעולה מורכבת אפילו יותר, רק הצעה משתלמת לטווח ארוך היא כזו שכדאי לקבל.