יצירת תוכנית עיסקית – אחד השלבים המרגשים

זה כיף להקים עסק חדש, לעיתים אפילו ממכר. תשאלו כל יזם בלב ובנפש, אותם אנשים שלא יכולים אחרת אלא לפתוח עסקים חדשים, על השלב הזה, בו יוצרים את התוכנית הראשונית. יצירת תוכנית עיסקית זה כיף מכמה סיבות, אבל בעיקר כי זה פורש את כל הפוטנציאל של העסק שלכם לנגד עיניכם, ומראה לכם מפה חשובה וחיונית בדרך להצלחה עסקית.

תוכנית עסקית נכונה נבנית לפני שהעסק מוקם, ואז עוברת שינויים בהתאם למפגש של התוכנית עם המציאות. השוק הוא דבר דינאמי, הדרישות שלו, המוצרים בו, התחרות בו, המחירים בו, הכול נתון לשינוי, והתוכנית העסקית הראשונה היא הבסיס, ממנו נתפתח.

כלים של יצירת תוכנית עיסקית

כשאתם ניגשים לתהליך של יצירת תוכנית עיסקית, כדאי שתעבדו עם אנשי מקצוע מיומנים, ועם הכלים שהם מביאים עימם לשולחן השרטוט. מה שאתם רואים, רק אתם רואים, אבל אלו בדיוק הפרטים שיוצרים אצלכם את ה"בליינד ספוטס", הנקודות העיוורות בהן אתם לא רואים.

בתור היזמים, אתם לגמרי עפים על הרעיון שלכם, ומלאים באנרגיה, חיוניות, ורצון לרוץ קדימה. הכול טוב ויפה, ואפילו נחוץ וחשוב עד מאוד, אבל לאן לרוץ? מומחים ביצירת תוכניות עסקיות הם אלו שיכולים לראות את העצים והיער כאחד, ולהביא פרספקטיבה ותבונה שמי שבתוך העסק לא יכול לראות. זה טבעי, נורמלי, ונכון בכל עסק, עם כל אחד, אז אל תתעכבו סתם כך, לכו לייעוץ כמה שיותר מהר, כדי להגיע לתוכנית הנכונה לעסק שלכם.

מה מבינים בתוכנית העסקית?

קצרה היריעה מלהכיל את כל מה שיצירת תוכנית עיסקית תיתן לכם, אבל במשפט אחד נגיד כי תוכנית עסקית היא לא פחות ממפה להצלחה, מפה שכאשר עוקבים אחריה, העסק גדל, מתפתח, ומביא את התוצאות שאתם מכוונים אליהן. התוכנית העיסקית כוללת תמצית מנהלים, אשר על בסיס ההבנה המלאה של המיזם, נותנת את עיקריו בצורה מדויקת ומכוונת.

בבניית התוכנית אנו חוקרים את השוק הקיים, הדרישה, המחירים, המתחרים, ומבינים את השירותים של העסק, כולל איתור שירותים נוספים לעתיד לבוא, וכל זאת במטרה להגיע ליריית הפתיחה (או לשינויי הנדרש בעסק קיים) בכדי לנצח בשוק.